21 juli 2008

Blott ännu en dag

Det är lite bittert. Idag träffade jag iaf på Mr J. Så nu har jag nån att dela bitterheten med. Att vara utflyttade mer eller mindre för gott och sedan bo hos mor och far under sommaren, det tär på psyket kan jag lova. Kan tro det är särskilt påtagligt då det var länge sen man packade o drog.
---
Nåväl, det finns ju en och annan ljuspunkt ändå. Som tidigare nämnt far jag tillbaka till stora staden på söndag/måndag. Och innan dess har man ju årets höjdare i glesbygden att se fram emot: Johannamarknaden!! Hallå!!! Puben ner på bynn. Alla tomtar o stofiler hittar ut. Lite typigt, men det har en viss charm, absolut.
Sen är det ju 50-årskalas på lördag. Satsar nog på en skaplig raketfylla tror jag. Det känns lägligt på nåt vis. Som en avslutning på det här sommaräventyret i obygden.

Sen är det slut då. Bara plugg som fan sista året nu. Fick en strålande finurlig idé förrut när jag duschade btw. Något som kan underlätta för framtiden... Tar det en annan gång.

Över och ut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life