15 maj 2008

Solsting, tomrum och EM

Det ligger ett pussel på mitt bord. Det är inte färdigt. Inte på långa när. Kanske en tredjedel.
Tänk vad positiv man kan va till en början. Sen när man väl sitter där o gnuggar knölarna. Då, då känns det helt menlöst. Men va fan. Man blir säkert överlycklig när det väl blir klart....om det blir klart. 1000 bitar.
---
Ett parasoll rikare idag. Och inte en krona fattigare för det. Tack så hemskt mycket! Det blir skitbra. Slippa steka det bleka hela sommarn. För dum som jag är kommer jag ju sitta där även om det pushar 50 grader i solen, som det gjorde förra helgen. Då satt jag där...o stekte det bleka. Men döm om min förvåning att sviterna från det uteblev. Är det ett tecken månne?
---
Ett sportsligt tomrum infinner sig. Håkki på teve, men det orkar man knappast bry sig om. Eller kanske ändå. Är ju trots allt semi på lördag. Får se...har man inget bättre för sig så. Vad som helst kan ju locka en ifrån skolböckerna. Faktiskt.
CL-finalen på onsdag nästa vecka. Det är ett måste dock. Sen har man ju ingen fotboll värd namnet att kika på förrän EM drar igång. Det kan man ju dock se fram emot på riktigt. Troligen kommer det bli en stor besvikelse på alla sätt, men det ska ändå ses....på Filmstaden HA!
Men varför plockar man ut Henke då? Frågan alla borde ställa sig. Även Lars-Roland. Visst Zlatten är ju ett frågetecken. Men Rosenberg, Elmander o Allbäck räcker väl. Eller? Hade hellre sett nåt i stil med Markus Berg istället för en avdankad rasta-skåning. Men men, kanske kommer även Johnny Bråttom in på en räkmacka. Jag är lite ironisk och besviken, men jag tycker faktiskt det hela är en smula parodi på Lars-Roland och deras tänk. Eller tänk o tänk... Mer konservativt icke-tänkande.
---
Får mig osökt att tänka på chefen...Just det ja, han ska jag ringa. Fast jag ringer nog hellre till den andra, mindre konservativa chefen. Imorrn ska det ske. Japp. Klargöra sommarplanerna...
---
Är nästan gräsänkling i helgen. Eller kanske fullt ut. Jag kan inte riktigt reglerna för sånt där.
---
Är det nån som kan/vill förklara för mig hur nån kan tycka om ekonomi och entreprenörskap. Rena jävla dyngan som jag ser det. Suttit sex timmar i skolan idag o nött sånt skit. Helt förstörd nu...

Över och ut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life