9 december 2008

Sveriges tråkigaste stad!

Bore-ås minsann. Fy fan! Konstigt att det inte regnar...dimman är dock tjock.
Sitter o känner mig halvt fången på centralen i sveriges tråkigaste stad. Med ett snabbt avklarat möte på SP kl 10 och nu efter en runda på stan har jag nu knappt två timmar kvar till bussen tar mig tillbaka till civilisationen. Det var ju inte såhär jag hade tänkt att det skulle bli. Tjackat in mig på Sidewalk Express. Fan en rätt bra grej såhär ute i obygden. 19 spänn i timmen för en smärre andhämtning. Vilt främmande stad o alla pratar brutalt osexig västgötska. Folk klagar på östgötskan, men har dom då varit här?!
Ett plus i kanten till min handledare här som pratar vanlig svenska med viss brytning på franska. Inte drömmen heller kanske, men bra mycket bättre än vad man kan vänta sig i dom här trakterna.

Ser fram emot kvällen nu. GH IV med syrran i kväll. Det ska bli för jädra sköj!
Imorrn blire snack med Bosse, o sen äre tentaplugg som gäller. Bara en vecka kvar.

Fan, ta mig tillbaka till verkligheten. Jag förgås i denna vedervärdiga håla.

Dagens ris går till den svenska kollektivtrafiken. Inga tåg mellan Jönkan o Borås...Swebus går inte på vettiga tider alls. Stadsbussarna i Borås går nästan aldrig. Ska stackars jag behöva gå en halvtimme varje dag för att komma dit jag ska sen i vinter? Det är skandallöst!
Nä, nu tyar jag inte längre Karl-Oskar....

Timmen är slut, Över och ut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life