9 januari 2009

I morgon är en annan dag...

En lång dag i bussen, på cykelvägen, på SP, på cykelvägen, i bussen, hos Alex, i Filmstaden är nu till ända...

Steg upp 05.45 denna ljuvliga försommardag(?). Ja, det var naturligtvis svart som i björnens extrempunkter när jag äntrade lägenhetsgolvet med stort förtret, men ändå 4 grader över 0. Sängen var ovanligt klängig i morse. Nåväl. Skyfflade i mig en snabb frukost efter en varm dusch. Packade väskan och traskade iväg strax före 07.00. Först när åbäket till buss närmade sig U-hamn kunde man skymta en gnutta sol tränga sig igenom morgondisens skimrande hölje. Då hade jag trynat en stund, och fortsatte med detta strax därefter...
Traskade den 30 minuter långa vägen till SP och inledde mitt lilla (stora) projekt. Vad har man gett sig in på?
---
Efter ett mödosamt slit led dagen mot sitt slut, och 15.30 tog jag mitt pick och pack för att söka mig hemåt igen. Upptäckte snart att jag skulle få vänta 45 minuter på bussen tillbaka till civilisationen. Somnade ganska snart in på hemfärden också. Väl hemma dumpade jag prylarna och sökte mig till Alex krypin för en omgång Guitar Hero. Spikade ett flertal låtar idag. Jag är bäst!
Sen var det dags för bio hade Alex bestämt. Yes man med Jim Carrey i huvudrollen. Förväntningarna var milt sagt inte höga, men tji fick jag. Helt galet bra! Skrattade så det gjorde ont stundtals. Så det är alltså dagens tips. Se den!
Nu är jag hemma och önskar att jag redan sov. Det ska jag snart.
---
Imorrn är det en annan dag. Jag har redan avgjort att det blir sen frukost. Sova ut ordentligt ska jag göra. Sen om skorna håller blir det en sväng till O'Learys till aftonen med Alex. Som moraliskt stöd då. Svänga en bira eller två. Han vill se Amerikansk fotboll. Det vill inte jag nödvändigtvis...alls. Men som sagt, moraliskt stöd. Dom brukar ju ha en massa kanaler på samtidigt där inne, så det ska nog ordna sig.
När skrev jag ett såhär långt inlägg senast? Svara på det och vinn något fint!

Över och ut, ljusen har brunnit ut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life