19 februari 2009

Puckat kanske...

Erhöll häromdan en puck med ingen mindre än Stefan Liv's autograf på. Den är fin. Tjeckisk. Konstigt... HV71's fystränare föreläste om mental träning på skolan. Han var ett riktigt fysmonster som Anders skulle sagt.
Av nån outgrundlig anledning tyckte han att jag var ett lämpligt offer att komma fram och ställa mig på en sån där Pilates-boll, eller vad det kallas, framför alla kursdeltagare. Han stajlade lite först och visade hur det skulle gå till. Det såg ju enkelt ut...men ändå inte.
Faktum är att det inte var särskilt svårt.
Kliva av var däremot besvärligare. Det bar sig inte bättre än att bollen rullade iväg med mina fötter och jag föll pladask i golvet. Då skämdes han lite och gav mig pucken som tröst.
Han hade tidigare visat upp pucken och sagt att någon skulle få den. Den lycklige blev alltså undertecknad, även om det kostade en pinsam situation. Det var det värt. Fick ju ändå applåder när jag stod där o balanserade o trixade.


Hahaaaaa...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe grattis gubben! Du av någon är värd den pucken. Tack för den fina bilden dessutom. Fick den idag, underbart vilka minnen som väcktes till liv av den ljumma sommaren i Göteborg.

Mr P sa...

Tack ska du ha!
Jo jag saknar det där härliga vädret måste jag säga...

 
Mr P's Beautiful Life