30 mars 2008

Söndag

Det skulle kunnat vara en trevlig dag. Det är en halvtrevlig dag.
Jävla sommartiden har ju rubbat allting ur sin rytm. Jag som normalt vaknar runt 9.00 utan alarm, vaknar idag istället kl 10.45 med alarm inställt på just 9.00. Traskar upp med grotesk morronfrilla och märker att frullen så gott som är klar och står på bordet. Det är alltid trevligt det.
---
Igår va INTE en bra dag. Trött som få o allmänt nere. Kom hem framåt eftermiddagen och möttes av ännu mer leda. Deklarationen. Har alltid fått återbäring, men inte denna gång. Nänä. Saftig payback där. Jävla fondbyte som gjorde detta mot mig.
---
Dock, ett ljus i mörkret. Fick mail ang. kursbetyg i Organisation, Ledarskap och Förändring. En 5:a!! Min första! Mycket lycklig över detta!
---
Åt finfin middag igår också. Vet inte om jag lyckats bättre nån gång. Marinerade några ryggbiffar med tabasco + salt+ socker. Stekte lite lätt, så dom blev alldeles rosa inuti. Till det, klyftpotatis och hemgjord tzatziki. Jävla fint ska jag säga. Sen glass, varma hjortron o grädde till dessert. Fint det!
---
Städat idag. Jättetråkigt. Och nu måste jag plugga, för snart äre dags o laga mat igen...

Över och ut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life