5 augusti 2008

The swedish chef

Nu har mästerkocken återigen(?) visat prov på utomordentlig improvisations förmåga.
I am the master kock..hehe

Nedan följer en fingervisning om vad som idag har skapats:

2 kycklingfiléer
1 pkt bacon
1 dl creme fraiche
1 rödlök
1/2 paprika
1/2 paket fetaost
salt
peppar
olivolja

Okej. lägg ut baconskivorna i botten på en smord ugnsfast form (ikeas lilla vita form från två-packet för 20 spänn som alla har) så att ändarna sticker ut en bit över kanten.
Dela kycklingen i halvstora bitar typ 6x3cm o lägg det på baconet.

Blanda creme fraiche med hackad rödlök och hackad paprika.
Smula ner fetaosten och salta o peppra. Ta en skvätt olivolja också för smak och konsistens.
Smeta ut detta på kycklingen och vik in baconet som hänger ut.
Kör ca 30 min på 225°.
Vips så har man en...en... kycklinggrotta kan vi kalla det.

Feedback på detta??

Över och ut!

4 kommentarer:

Lenita sa...

ja, det lät ju faktiskt kanongott! Jag skulle skippa fetaosten.. Gillar´t inte:)

Mr P sa...

Fetaosten är ju det godaste med hela maträtten... tycker synd om dig som inte gillart.
skulle kunna äta bara det om det va så

Lenita sa...

tänk vad modig jag tycker du är! Äta fetaost bara sådär som vissa äter ostbågar.

Mr P sa...

hehe, känner mig verkligen modig när jag äter fetaost...

 
Mr P's Beautiful Life