6 september 2008

Balders Balle!

Fight Club avverkades mycket riktigt i afton. Följt av några avsnitt av Hem till Midgård. MEN, missade dessvärre en svensk storfilm på TV. Skenbart gick ju på SVT1. Det var en miss av det större slaget. Tänk....
Funderade en smula på mig själv ikväll. Det gör jag inte särskilt ofta faktiskt, men nu när man är gräsänkling för en stund så kommer det fram ett och annat.
Några funderingar som klargjorts:
1) Jag skulle INTE vara den sämsta sångaren i Idol om jag ställde upp.
2) Tror fan jag skulle klara mig hyfsat som skådis faktiskt. Har inget att grunda detta påstående på, men det är en känsla. Kanske lite självgod sådär, men va fan!
3) Jag är hungrig.

Sen tänkte jag lite framtid också. M är del av den, men det ser åtminstone jag som en självklarhet, så det ska jag inte orda så mycket om.
En sak. Jag vill ha en Amazon. Ja ni vet en sån däringa gammal Volvo-makapär. Ett körbart objekt liksom. Sån som man kan pyssla med när man har lite tid över. För tid över räknar jag med att ha. Till skillnad från nu vill säga. Komma hem från jobbet strax efter 16.00 och inte ha fler förpliktelser utan kunna idka hobbyverksamhet. Det är nåt som råder total avsaknad på just nu. Har väl kanske tid egentligen, men är ju ganska lat av mig. Det är nåt jag ska råda bot på i framtiden också hade jag tänkt.
Och där har vi osökt kommit fram till småtimmarnas stora fråga:
Hur blir man icke-lat?
Klura på den vettja, för nu är det gonatt som gäller här...


Amazon alltså. Tror dock inte den heta outfiten med stuprörsmjukisbrallor och tillhörande Boxholms-loafers medföljer...

Över och ut, mjölken är slut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life