21 september 2008

Fall

Fall - Autumn - Höst. Skjut mig om ni vill, men det är höst. Och jag gillart!
Lugnet kommer inom mig.
Tog en promenad i Oxelösund igår kväll. Gick ut till Jogersö. Knäpptyst med undantag för en och annan kvittrande fågel. Havet låg spegelblankt. Vindstilla. Lite småkyligt. Man liksom rökte när man andades. Det var bara du och jag i hela världen.
Den korta stund jag stod där och tittade ut över vattnet var mycket betydelsefull. Den värmde upp mitt inre och tömde ut all stress och bara lugnade ner mig. Vem kan längta till Thailand eller Magaluf när man har paradiset så nära? Inte jag i alla fall.
Det landet jag föddes i är det landet jag hör hemma i. Man verkar nördig när man inte har en längtan att resa utomlands för att sola och bada eller kultivera sig. Visst, jag är en nörd då. Men ta mig fan, jag trivs med det!
Nu ska jag ta en whisky...


Jogersö


Över och ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är så sant som du säger det.
Skål! (kan man skåla med whiskey?)

Mr P sa...

Klart man kan skåla med whisky!

 
Mr P's Beautiful Life