7 september 2008

Nattliga funderingar

Nu är vi där igen. Jag menar, det är alldeles strax måndag. Personligen kommer jag å ena sidan ganska lindrigt undan, men å andra sidan är jag fruktansvärt trött på att plugga nu. Sista läsåret har ju inletts och så och kurserna är helt okej, men ändå. Jag vill inte just nu!

Och vilken helg det har varit förresten. Inte ett dugg har blivit gjort. Gått o drällt i stort sett. Och det, det ger ett mycket dåligt samvete. Jag måste färdigställa den där sabla labrapporten snart nu. Imorrn får det bli.

Det är många tankar om framtiden som vimlar förbi nu för tiden. Framtiden är ju faktiskt ganska nära nu, och nu, och nu...men det är inte så kort fram jag tänker. Nä. I mitten av juni. Det är då det stora äventyret börjar. Som att sluta gymnasiet igen. Nä förresten, som att mucka från lumpen. Man är arbetslös (sanning med modifikation) och ingen direkt pejl på vad man egentligen vill göra. Det finns egentligen bara en sak som känns säker. Det vet DU...

Varför tänker jag då på detta redan nu? Jo, jag är lite störd. Tänker alltid igenom alla tänkbara scenario. På så sätt är man åtminstone en smula förberedd, vad som än händer. Det tankesättet har faktiskt tagit mig igenom mycket svåra stunder i livet.

Nu blev det för mycket....

Över och ut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life