5 september 2008

Grubbel

Om en stund träder ensamheten åter in i vardagen. Dock bara för helgen som tur är. Hur handskas man med det då? Ja det finns säkert ett och annat knep.
Den här helgen kommer hur som helst inledas med en filmkväll. Hos Marcus. Fight Club står på programmet. Tyler Durden... Sjukt bra film faktiskt. Det var ett tag sen den kom, men det är en kvalitetsrulle.
Btw, kan man säga rulle längre? Finns det ens nya VHS att köpa nu för tiden? Platta kan man ju inte heller säga, eller skiva. Det syftar ju osökt på musik. Dagens grubbleri når oanade djup.

På tal om det. Djuphavsfiske. Det verkar ballt. Vore nåt att testa. Var bör man göra det? Lofoten? Stilla Havet? Eller? Fan vad mycket det blev att fundera över helt plötsligt... Vore ju lite fränt att asa upp en tonfisk eller svärdfisk eller liknande.
Aaa shit, tonfisksallad ska jag ordna till i helgen tror jag. Har ju tonfisk hemma. Och ärtor, rödlök och ris. Lite paprika behövs dock också. Bra idé där Mr P!

Över och ut, kaffet står på lut!

2 kommentarer:

Lenita sa...

helt klart ditt bästa inlägg!
bra flow i ditt grubblande:)

Jag skulle rekommendera lofoten!

Anonym sa...

Jag brukar säga "film". Det funkar nästan alltid.

Jag tänker osökt på porr när nån säger att den ska se en rulle. Det kan bli lite jobbigt. Om det är tillexempel pappa som säger det.

 
Mr P's Beautiful Life