19 april 2008

In Limbo

"I djävulens förgård".
Där befinner jag mig ibland. En hyvens kille den där djävulen. Synd bara att hans grepp är så fast. Man får inte tveka.
Tittade på en film igår eftermmiddag. Jackie Brown. Ordell Robbie. Vilken förebild. Dricker. Röker. Spelar högt. Blir ihjälskjuten i och för sig...
Jag dricker också. Tog näst sista glaset av min finaste whisky ikväll. Men röker gör jag inte. Jag vågar inte. Men det är ganska häftigt på tv. Cigarr är gott ibland. Blev ganska sugen på att springa ner o köpa nåra stycken. Men jag vågade inte...
---
Borde vara en bra helg. HV kammade hem tredje guldet igår. Warberg rodde åter hem ett idag, eller rättare sagt: AIK missade guldet. Tycker inte om AIK.
Ändå infinner sig en total tomhet. Whiskyn värmer visserligen men nåt fattas. Är det rökat?
---
Dogge kan inte sjunga. Jag vet ärligt talat inte om han kan rappa heller, men där märks det inte i alla fall. Har en Latin Kings skiva om jag minns rätt. Den första. Katastrofalt dålig, men ändå lite nostalgivärde över den.
---
Fick en affisch av en gravt berusad yngling ikväll. Stod och väntade på bussen. På Starrgatan.
- Har du en sån här?
- Nej, sa jag. Men vacker är den.
- Varsågod!
- Tack, sa jag och klev på bussen som kom lägligt och räddade mig från en jobbig situation.
Det var inte en affisch visade det sig. Det var en löpsedel. Alldeles gyllene. Den sitter på min vägg nu. Över byrån. SM-GULD 2008 - HV71 står det på den. Den är mycket vacker.
---
Fan vad illa han sjunger. Dogge alltså.
---
Några är visst i sydliga södern i helgen och roar sig. Kul. Verkligen.
---
Brorsan kommer på fredag. Med ett eller två barn. Två hoppas jag. Det är roligare så. Ska köpa en ny telefon då. Bränna Csn innan det kommit. Nokia den här gången. Tror på dom. Lystrar till Mäster Olofs erfarenheter och iakttagelser. Jag ska gå till frisören på fredag också. Första gången i år. Kalla det gärna snålhet. För det är det, delvis. Väldigt yvig på knoppen nu.
Fan, jag kanske kommer trilla under 80-sträcket igen då. Får äta lite extra under veckan.

Långt blev det. Men vad är det då som saknas i tillvaron? Jo min underbara M givetvis...Fan!

Över och ut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life