30 april 2008

Som en gummiboll...

"Samma gamla komedi, samma falska hysteri.
Dunkar huvudet i väggen gång på gång..."
---
Vad är det då som står på?
Jag vet ingenting. Jag är sjuk. Halvt om halvt kass. Typiskt mig, men det är skönt att va ledig ett tag nu. Ända till måndag.
---
Känns som huvudet dunkats i väggen ett flertal gånger på sistone. Men varje gång har jag på nåt sätt studsat tillbaka. Lite som om man släpper en studsboll från hjässhöjd. För eller senare slutar den dock studsa. Vad händer då? Det vill jag helst inte veta. Hoppas studsen håller i sig till sommaren iaf. Kanske om man lägger en madrass mellan huvudet och väggen. Då blir inte stöten så hård att ta. Alltid något. Men hur hittar man en sån madrass? Vem bär på hemligheten?
---
Man Utd fixade finalbiljetten igår. Ska Pool göra detsamma ikväll. One can only hope. Jag måste dock säga att hoppet känns minimalt. Men jag brukar ju ha fel i mina antaganden livet. Hoppas det gäller även ikväll. Hursomhelst blir det ju iaf en helbrittisk final. Det är alltid något, om än en klen tröst om Pool sumpar det. Jon-Arne Riise lär hängas ännu mer isf. Gott åt honom om han förstör en hel stads invånares liv (+ resten av alla hängivna rödingar runt om i världen).
---
Funderar på att lägga mig en stund. Väggen är hård att dunka huvudet i och renderar ofrånkomligt i huvudvärk. "Vad vet du om månljuset, förrän du blivit sönderslagen under det..."
---
Det finns två citat i inlägget. Lista ut från vilka två svenska artister de är hämtade så ska jag ge nåt fint till den som fixar det... Låttiteln ger bonuspoäng.

Över och ut!

0 kommentarer:

 
Mr P's Beautiful Life